.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عاقبت جنجال‌های "مرد اول" احمدی‌نژاد

همزمان با اظهارات جدید رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در مورد پیامبران و دیدار وی با برخی هنرمندان، انتقادات از وی اوج گرفت تا حتی تذکرات رسمی و غیررسمی نیز به رئیس‌جمهور داده شود.

به گزارش شمال نیوز، اسفندیار رحیم‌مشایی که بارها سخنان و اقداماتش موجب بروز مشکل برای دولت محمود احمدی‌نژاد شده است؛ این‌بار اظهاراتش در مورد پیامبران و نحوه مدیریت آنان، وی را تا مرز حذف از دولت برد.

پدر همسر پسر احمدی‌نژاد در پانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: متاسفانه دریافت درستی از انبیاء و اولیای الهی نمی‌شود گمان می‌کنیم آنها تنها معلم اخلاق بوده‌اند در حالی که انبیاء برای برقراری عدالت آمده‌اند و این عدالت آغاز کاری است برای پدید آوردن تحولاتی جدید.

اسفندیار رحیم‌مشایی در ادامه افزود: «حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند چرا که عدالت را ایجاد نکرده است. آمدن پیامبران در طول تاریخ برای تمام شدن دوره‌های قبلی پیامبری بوده است. اگر هر پیامبر مدیریت درستی می‌کرد عدالت برقرار می‌شد.» او بلافاصله تاکید کرد: این را من از خودم نمی‌گویم قرآن می‌گوید.

مشایی همچنین در این سخنانش گفت: بی‌تردید هیچ راهی برای هیچ مرسل و نبی وجود ندارد برای اینکه عدالت را محقق کند جز اینکه علم را بگستراند اگر امام زمان به توسعه عدالت موفق می‌شود، راهش توسعه علم است.

بنابر گزارش‌های دریافتی، در همین همایش بود که یکی از معاونان وزیر سابق بهداشت قرآنی از جیب درآورده و به مشایی داده تا «با مطالعه آن، خود را اصلاح کند».

این معاون سابق، معاون وزیری بود که از یاران نزدیک احمدی‌نژاد بود ولی ظاهرا بدلیل مخالفت با مشایی و ماجرای معاون‌اولی‌اش از حلقه نزدیکان حذف شد.

سخنان مشایی مخالفت کیهان را در پی داشت و از وی خواست تا در مسائلی که به وی مربوط نیست دخالت نکند. مدیرمسئول این روزنامه این احتمال را داد که مشایی با سران فتنه در ارتباط باشد و هرگاه که نیاز است، سخنان وی موجب بروز تنش در داخل نظام می‌شود.

پس از آن، یکی از تشکل‌های دانشجویی حامی احمدی‌نژاد اظهار داشت که «در شان یک دولت 25 میلیونی نیست که افرادی مانند مشایی و رحیمی در آن حضور داشته باشند.»

محسن محمدی به خبرگزاری فارس گفت: صحبت اصلی درباره حضور مشایی در دولت را مقام معظم رهبری پس از انتخابات عنوان کردند و ایشان درباره معاون اولی مشایی تصریح کردند که حضور وی در دولت موجب سرخوردگی و دلسردی حامیان دولت خواهد شد.

دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان گفت حضور مشایی عامل خطراتی را متوجه نظام می‌کند و تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد نباید بیش از این فرصت حضور این افراد در دولت را بدهد و توصیه دانشجویان و اقشار مختلف مردم را جدی بگیرد.

پیش از این اظهارات، کمک پر شائبه دولت به هدیه تهرانی برای برگزاری نمایشگاه عکس وی نیز حاشیه‌ساز شد و بسیاری بر این عقیده‌اند که این کمک به دستور مشایی صورت گرفته است.
انتشار عکس «اسفندیار دولت» در کنار این هنرپیشه سینما انتقادات از وی را مجددا به اوج رساند.

یکی از نمایندگان اصول‌گرا مجلس که به حمایت از دولت شهره است، در متن استعفای چندی پیش خود از نمایندگی مجلس به این واقعه اشاره کرده بود: «امروز مردمی كه دنبال صد هزار تومان وام می‌گردند ناگهان چشم باز می‌كنند ده‌ها ميليون تومان بيت‌المال به جيب هنرپيشه‌هايی می‌ريزد كه نه دل در گرو اسلام دارند و نه در گرو حتی اين كشور و بدتر ناگهان تصوير آنها را در كنار هم بايد شاهد باشيم.»

برادر محمود احمدی‌نژاد نیز حتی به انتقاد از نزدیک‌ترین یار برادرش پرداخت.

وی گفت: اين اظهاراتي كه درباره پيامبران مي‌شنويد چيزی نيست، آن زمان كه در مقابل اسرائيل سر تعظيم فرود آورد، حركت رذيلانه ‌و بدتر از اين اظهارات بود. اينكه او مثلاً بگويد حضرت نوح نتوانسته جامعه را مديريت كند، چه دردی از دردهای جامعه را حل می‌كند؟ او فقط می‌خواهد ما را مشغول كند تا از آن هدف بزرگ كه امام برای ما ترسيم كرد و مقام معظم رهبری آن را هدايت می‌كند، غافل باشيم، وی دنبال چيز ديگری نيست.

جنجال‌های اخیر در مورد مشایی در حالی است که پیش از این، اظهارات وی در مورد دوستی با مردم اسرائیل، حضور در مجلس رقص در ترکیه و مراسم پرحاشیه‌ای در سازمان میراث فرهنگی منجر به انتقادات اصول‌گرایان، افکار عمومی و ناراحتی مراجع تقلید شد.

در باب اظهارات مشایی در مورد مردم اسرائیل نیز رهبر انقلاب به مسئله ورود پیدا کردند و تصریح نمودند که این اظهارات اشتباه بود.

در پی انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به معاون اولی احمدی‌نژاد نیز تذکر رسمی مقام معظم رهبری موجب استعفای وی شد؛ گرچه مشایی این‌ روزها در قامت رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، چیزی از یک معاون اول کم ندارد.

گرچه استعفای اخیر مشایی از سوی برخی رسانه‌های نزدیک به وی تکذیب شد؛ ولی حال باید دید که تذکر جدید یک مقام عالی‌رتبه در مورد نزدیکترین یار رئیس‌جمهور چه نتیجه‌ای در پی دارد؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.